Privatlivspolitik

Sidste opdatering: juni 2024

Indholdsfortegnelse

Nedenstående virksomhed og brands omtales for nemheds skyld under den samlede betegnelse Selskabet.

Daily Media ApS, Take Offer ApS, Downtown DK ApS, Niche ApS og Spis i Byen ApS med hjemmesiderne www.dailymedia.dkwww.takeoffer.dkwww.downtown.dkwww.niche.dk
www.spisibyen.dk og www.dailys.dk.

Den dataansvarlige

Den dataansvarlige for Selskabet er:

Daily Media ApS
CVR 32 78 07 09
Trommesalen 5, 1. sal, 1614 København V

Ved besøg på en af Selskabets hjemmesider accepterer du denne privatlivspolitik.

Generelt

Når du besøger Selskabets hjemmesider, indsamler Selskabet oplysninger om dig. Herunder kan du læse om de informationer, der indsamles samt hvordan oplysningerne behandles, hvad de bruges til, hvem der har adgang til oplysningerne, samt hvem du kan kontakte, hvis du har spørgsmål eller indsigelser vedrørende de indsamlede oplysninger.

Selskabet indsamler oplysninger om dig på to måder:

  • Ved brug af cookies, som du giver samtykke til

  • Ved at du selv afgiver oplysninger

Hvad er personoplysninger?

Selskabet beder om dine personlige og brugerrelaterede oplysninger, når du køber tjenester på en af Selskabets hjemmesider eller når du tilmelder dig et af Selskabets nyhedsbreve, konkurrencer m.v. Det er primært oplysninger såsom navn, adresse, postnummer, email, telefonnummer, køn og alder, men det kan også være oplysninger om dine interesser, kendskab til internettet mv. I forbindelse med køb eller tilmelding til en service, er obligatoriske oplysninger tydeligt markeret på formularen. Afgivelse af øvrige oplysninger i forbindelse med køb eller tilmelding til en service er frivilligt.

1.1 Virksomheder og virksomheders kontaktpersoner

– Virksomhedsnavn
– Virksomhedse-mailadresse
– Virksomhedsadresse
– Virksomhedstelefonnummer
– CVR-nummer
– For- og efternavn på kontaktperson(er) hos virksomhed
– E-mailadresse på kontaktperson(er)
– Telefonnummer på kontaktperson(er)
– Evt. kommunikation om aftaler med kontaktperson/virksomhed

1.2 Hjemmesidebesøgende

– Oplysninger i forbindelse med cookies, herunder adfærd på hjemmesiden
– Tekniske identifikatorer, som kan koble brugeren til f.eks. Google eller Facebook
– IP-adresse
– Type enhed, der er anvendt til at tilgå hjemmesiden (f.eks. tablet, smart device, PC mv.)
– Browser-type, browser-ID og sprog-indstilling på enhed
– Hvilken hjemmeside der henviste dig til vores hjemmeside
– Hvilke dele af vores hjemmeside, herunder annoncer, du ser på, tidspunkt, varighed og antal besøg
– Systemhandlinger
– Henvendelser til os og korrespondance med os, f.eks. i forbindelse med generelle spørgsmål om vores tjenester

1.3 Andre, der kontakter Selskabet, herunder kunder og samarbejdspartnere, herunder på Selskabets Facebook-sider og Facebook-grupper

– For- og efternavn
– E-mailadresse
– Telefonnummer
– Eventuelle personoplysninger, som vi måtte modtage i forbindelse med forespørgsler eller samarbejdsforhold
– Information til statistisk brug, jf. nedenfor om sociale medier og Indblik i Side

1.4 Jobansøgere til job hos Selskabet

– For- og efternavn, privatadresse, e-mailadresse, telefonnummer
– Jobansøgning og CV
– Eksamenspapirer
– Eventuelle øvrige personoplysninger, som måtte fremgå af de ansøgningsdokumenter, som du har sendt til os
– Udtalelser fra referencer
– Personlighedstests
– Vi ønsker ikke at modtage følsomme oplysninger om dig og beder dig slette dem i din ansøgning og bilag. Hvis det bliver relevant, indhenter vi disse oplysninger i rekrutteringsprocessen efter du har givet specifikt samtykke til dette.

1.5 Sociale medier

Fælles dataansvar
For nogle af vores samarbejdspartnere har vi et fælles dataansvar, dvs. Selskabet indsamler oplysninger på både egne og en samarbejdspartners vegne. Efterfølgende er Selskabet og samarbejdspartnerne hver især dataansvarlige for den respektive videre brug af oplysningerne. Nedenfor kan du se, hvilke samarbejdspartnere vi har fælles dataansvar med, og hvordan ansvaret er fordelt.

Cookies og sporing på hjemmesiden, herunder pixels:

  • Facebook Irland, 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irland. Du kan læse om databehandlingen her:

    • Facebook Pixel, som er hændelsesdata i pkt. 2.a.ii og pkt. 5.a.ii om fælles dataansvar: www.facebook.com/legal/terms/businesstools – fordeling af ansvar her: www.facebook.com/legal/controller_addendum – information om Facebooks privatlivsinformation her: www.facebook.com/about/privacy – herunder grundlag for Facebooks behandling og udøvelse af rettigheder hos Facebook. På Selskabets hjemmesider bruger Facebook cookies, webbeacons og andre lagerteknologier til at indsamle eller modtage oplysninger fra hjemmesiden og andre steder på internettet og bruge disse oplysninger til at levere målingstjenester og til at målrette annoncer. Du kan fravælge indsamling og brug af oplysninger til målrettede annoncer i cookie-løsningen.

 Fanside / grupper på Facebook – Indblik i Side:

2. Opbevaring af personoplysninger

Når du køber tjenester på en af Selskabets hjemmesider, har Selskabet brug for dine personoplysninger som dokumentation ifm. betaling, levering, en eventuel fortrydelsesfrist og/eller reklamationsret. Du kan have oplyst dine oplysninger ved tilmelding til nyhedsbreve og konkurrencer m.v. Du kan nemt se og ændre i dine personlige oplysninger under “Min Profil” på Selskabets hjemmesider, når du er logget ind.
Selskabet opbevarer dine oplysninger, så længe din konto og/eller tilmelding til at modtage nyhedsbreve er aktiv og så længe det er nødvendigt for Selskabet at overholde eventuelle juridiske forpligtelser. Herefter vil Selskabet efter anmodning slette dine oplysninger.

3. Hvad bruger Selskabet personoplysninger til?

De personoplysninger Selskabet indsamler om dig, når du f.eks opretter en profil på en af Selskabets digitale platforme, bruges indledningsvist til at gennemføre det køb eller den service, som oplysningerne er indsamlet i forbindelse med. Oplysningerne bruges derudover af Selskabet og dets samarbejdspartnere for at få større kendskab til dig og dine præferencer. Denne brug kan bl.a. omfatte undersøgelser og analyser, der er rettet mod en forbedring af Selskabets produkter, tjenester og teknologier, samt visning af indhold og reklamer, der er indrettet efter dine interesser. Oplysningerne bliver ikke videregivet til tredjepart, medmindre du giver særskilt accept hertil, eller persondataloven undtagelsesvis tillader videregivelse af kundeoplysninger. Har du givet samtykke til at modtage direkte markedsføring med nyheder og tilbud m.v., kan Selskabet bruge de indsamlede oplysninger til at målrette og tilpasse den markedsføring, du modtager via telefon, brev eller elektroniske medier. Vær opmærksom på, at enhver oplysning du afgiver — inklusiv personlig identificerbar information — i et offentligt forum, som for eksempel en online-debat, ikke er omfattet af denne fortrolighedspolitik og kan ses af tredjepart, der ikke har noget med Selskabet at gøre. Det anbefales, at du grundigt overvejer, hvilken information du afgiver i forbindelse med brug af disse.

4. Samkøring af data

Når du opretter en profil på en af Selskabets hjemmesider eller andre digitale platforme, eller giver Selskabet tilladelse til, at Selskabet må kontakte dig om nyheder og tilbud via telefon, brev eller elektroniske medier (email, sms, mms, videobeskeder, pop-ups m.v.), kombinerer Selskabet de oplysninger, du indtaster i din profil, med oplysninger indsamlet via cookies for at målrette nyheder og tilbud til dig. Selskabet benytter cookies til at indsamle oplysninger om din adfærd på hjemmesider og diverse digitale platforme tilhørende Selskabets virksomheder/brands og dets samarbejdspartnere. Se Selskabets cookiepolitik Cookiepolitik.

5. Andre modtagere af personoplysninger

Vi videregiver i visse tilfælde personoplysninger om dig til vores samarbejdspartnere:
– Betalingsløsninger, herunder f.eks Nets
– Google LLC i Irland ved brug af Google Analytics. Samtykke indhentes via cookieløsning – se https://support.google.com/analytics/answer/9024351?hl=da


Selskabets databehandlere:
Selskabet anvender følgende kategorier af databehandlere (evt. som underdatabehandlere):

  • Hosting-leverandører

  • Analysetjenester

  • Leverandører af teknisk udvikling og support

  • Telefonsystemer

  • Tjeneste til udsendelser af e-mails

  • Videoafviklingstjenester, f.eks. Vimeo og YouTube (Google LLC i Irland ved brug af YouTube)

  • Facebook, når Facebook leverer f.eks. målingsdata eller analysetjenester

6. Overførsel til tredjelande

Vi overfører personoplysninger til modtagere i tredjelande. Overførselsgrundlaget er EU-Kommissionens standardkontrakt for overførsel til tredjelande.

7. Beskyttelse af personoplysninger

Ifølge persondataloven skal dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Selskabet gemmer de personlige oplysninger, du afgiver, på computere med begrænset adgang. Disse er placeret i kontrollerede faciliteter/omgivelser, og Selskabets sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at sikre, at Selskabets brugeroplysninger håndteres forsvarligt, og under hensyntagen til dine rettigheder som bruger. Selskabet kan ikke garantere 100% sikkerhed ved dataoverførsler via internettet. Det betyder, at der er en risiko for, at andre, på ulovlig vis tiltvinger sig adgang til oplysninger, når data sendes og opbevares elektronisk. Vær opmærksom på, at du afgiver dine personlige oplysninger på eget ansvar.

8. Sletning​

8.1 Virksomheder og kontaktpersoner:

Vi sletter dine persondata i kampagner efter 5 år. Vi sørger dog for at fjerne dem, så de ikke er offentligt tilgængelige og kan fremsøges på vores portal, når kampagner ikke er aktive længere.

Kampagner er omfattet af vores bogføringspligt og opbevares i 5 år efter bogføringsloven. Derfor opbevarer vi navn, e-mailadresse, opkrævninger og gennemførte betalinger og eventuelle betalingspåmindelser i 5 år.

8.2 Andre, der kontakter Selskabet, herunder kunder og samarbejdspartnere, herunder i Selskabets Facebook-grupper:

Vi opbevarer personoplysningerne, så længe vi har et samarbejde, eller det er nødvendigt for os at have dig i vores kontakter. Vi sletter dokumentation for aftale om sletning evt. dialog vedr. afvisning af bruger samt al information og henvendelser vedr. betalinger efter 5 år iht. bogføringsloven.

8.3 Tilmeldte til nyhedsbreve (både brugere og ikke brugere):

Vi sletter samtykker og dokumentation for tilbagekaldte samtykker i 2 år fra seneste udnyttelse af samtykket i henhold til forældelsesreglerne for strafansvar i markedsføringsloven og cookiebekendtgørelsen.

8.4 Jobansøgere til job hos Selskabet:

Hvis du søger job hos os, opbevarer vi din ansøgning i 6 måneder, hvorefter vi sletter den. Har du givet samtykke dertil, gemmer vi din ansøgning i længere tid som beskrevet i samtykket. Hvis du bliver ansat, opbevares oplysningerne i overensstemmelse med privatlivspolitikken for medarbejdere.

9. Dine rettigheder

Hvis du ønsker at gøre brug af nedenstående rettigheder, skal du kontakte os gennem de kontaktoplysninger, som du finder på vores hjemmesider, ofte under punktet Hjælp, som findes nederst på siderne.

Ret til indsigt:
Du har ret til at få indsigt i de personoplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger. Adgangen til indsigt må dog ikke krænke andres rettigheder og frihedsrettigheder.

Ret til berigtigelse:
Du har ret til at få urigtige om dig selv berigtiget, ligesom du, under hensyntagen til formålene med behandlingen, har ret til at få fuldstændiggjort ufuldstændige personoplysninger.

Ret til sletning:
I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.

Ret til begrænsning af behandling:
Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af personoplysninger om dig begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.

Ret til dataportabilitet:
Hvis vores behandling af personoplysninger om dig baserer sig på samtykke eller en kontrakt, og behandlingen er foretaget automatisk, har du ret til dataportabilitet. Denne ret indebærer, at du har ret til at få tilsendt de personoplysninger, som vi behandler om dig i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format, som du har ret til at overføre til en anden tjenesteyder.
Hvis du ønsker at bruge denne ret til dataportabilitet, kan du henvende dig til vores kundecenter og bede om en fremsendelse af de registrerede personoplysninger fra os i et almindeligt anvendt format.

Ret til indsigelse:
Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af personoplysninger om dig. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af oplysninger om dig til direkte markedsføring.

Tilbagekaldelse af samtykke(r):
I tilfælde af at vores behandling af personoplysninger om dig er baseret på dit samtykke, har du til enhver tid ret til at trække samtykket til Selskabets behandling af personoplysninger om dig tilbage.
Hvis du trækker dit samtykke tilbage, vil Selskabet ophøre med at behandle de personoplysninger om dig, som du har tilbagekaldt dit samtykke i relation til. Din tilbagetrækning af dit samtykke berører ikke lovligheden af den behandling af personoplysninger om dig, som Selskabet har foretaget, indtil din tilbagetrækning af samtykket.
Du kan trække dit samtykke til behandling af cookies tilbage ved at slette cookies og ved at opsætte indstillingerne til ikke at sætte eller læse cookies og andre sporingsmekanismer.

10. Ændringer i behandlingen af personoplysninger

Den hurtige udvikling af internettet betyder, at ændringer i Selskabets behandling af personoplysninger kan blive nødvendige løbende. Selskabet forbeholder os derfor ret til at opdatere og ændre retningslinjer for behandling af personoplysninger. Gør Selskabet det, retter Selskabet selvfølgelig datoen for “senest opdateret” nederst på siden, så du altid har adgang til den opdaterede og gældende version. I tilfælde af væsentlige ændringer giver Selskabet dig naturligvis besked i form af en synlig meddelelse på Selskabets hjemmesider eller pr. email.

11. Klage

Hvis du ønsker at klage over Selskabets behandling af personoplysninger om dig, har du ret til at indgive en klage til Datatilsynet, som har følgende kontaktoplysninger:

Datatilsynet
Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby
E-mail: dt@datatilsynet.dk
Telefonnr.: + 45 33 19 32 00
Hjemmeside: www.datatilsynet.dk

Kontakt

Hvis du har spørgsmål om Selskabets privatlivspolitik, bedes du sende en e-mail eller ringe til Selskabet på de adresser og telefonnumre, som fremgår af hjemmesiderne.

Senest opdateret 28. juni 2024.