Historien om Daily Media

Herunder kan du læse en kronologisk fortælling om, hvordan Daily Medias rejse gennem tiden, har skabt det brand vi kender i dag.

Med en brændende kærlighed til storbylivet og drømmen om iværksætteri etablerede fire venner tilbudssitet Downtown.dk i 2009. Det blev startskuddet til en ny bølge af deal-koncepter.

I kølvandet på Downtowns succes blev Take Offer etableret i 2010. Et rejsesite med samme koncept: Rejseoplevelser til halverede priser. Take Offer red med på deal-bølgen og i takt med den store interesse fra både rejsende og hoteller, der ville nå ud til en bred målgruppe og undgå tomme senge, eksploderede medlemstallet.

I 2013 skabte et hold interne udviklere en endnu bedre platform, der både skulle øge kundernes oplevelse og virksomhedernes vækstambitioner. 

Downtown tilføjede wellness-oplevelser, services og senere, i 2015, et produktunivers til deres sortiment. Nu var Downtown.dk ikke kun en oplevelses-portal, men et univers af tilbud på alt til danskernes hverdag.

De to tilbudssites fusionerede i 2017, og her begyndte en rejse mod noget større. Virksomhedernes afdelinger blev lagt sammen, og nye arbejdsgange og strukturer blev bygget på erfaringer fra både Take Offer og Downtown.

I 2018 fik Downtown.dk en lillesøster – det eksklusive madunivers Downtown Plus, og Take Offer producerede unikke oplevelses-pakkerejser med koncerter, rundrejser og mere. Hjemmesiderne fik nyt look og drømmen om en opdateret, fælles platform startede.

I 2020 ramte pandemien, og tusindvis af medlemmer fik aflyst deres oplevelser. Tænketiden blev brugt til at grundlægge Daily Media – det samlede mediehus for Take Offer, Downtown og Plus.

Ovenpå et par år med store restriktioner, blev 2022 året, hvor Daily Media-koncernen igen turde se fremad. Med en næsten færdigbygget fælles platform, lanceringen af et nyt site; Niche, og opkøb af Spis i Byen, bliver 2022 året, der lægger grobund for Daily Medias vækstambitioner og vision.

Om 2023 vil vi kunne sige, at vi har sendt 250.000 medlemmer afsted på oplevelser i ind- og udland. Vi vil kunne sige, at vi har skabt rejseglæde, minder, at vi har inspireret, udvidet horisonter og ganske enkelt: gjort danskernes hverdag bedre.


Det har vi gjort siden 2009 og det er det, vi altid vil bestræbe os på at gøre.
Vi bor i et af verdens lykkeligste lande. Alligevel er det langt fra alle danskere, der føler sig lykkelige. De seneste år har påvirket danskernes psyke og økonomi.
Hos Daily Media vil vi give danskerne adgang til mindeværdige oplevelser til overkommelige priser, og på den måde give dem mulighed for at skabe mere lykke i hverdagen.


Vi vil inspirere dem til at skabe mindeværdige stunder, udforske dem selv og andre, vores byer og verden, og tror vi på, at vi kan skabe mere lykke hos verdens lykkeligste land.

Med en brændende kærlighed til storbylivet og drømmen om iværksætteri etablerede fire venner tilbudssitet Downtown.dk i 2009. Det blev startskuddet til en ny bølge af deal-koncepter.

De digitale hylder på downtown.dk blev fyldt med tilbud på oplevelser i landets storbyer – til halv pris. Et koncept, som mange hurtigt tilsluttede sig. I takt med den stigende interesse – også fra lokale forretninger, der kunne se formålet med det store kunde-boost, voksede udbuddet af oplevelser og Downtowns medlemstal steg med rekordfart.

Oplevelserne på Downtown blev skabt ud fra konceptet om, at det skal være både nemt og billigt at bruge landets storbyer. Det nye koncept blev hurtigt en attraktiv forretning med et værdigt formål: at hjælpe lokale forretninger med at nå ud til flere kunder, og at tilbyde danskerne store oplevelser til små priser.

Downtown tilføjede wellness-oplevelser, services og senere, i 2015, et produktunivers til deres sortiment. Nu var Downtown.dk ikke kun en oplevelses-portal, men et univers af tilbud på alt til danskernes hverdag.


I samme år fik Take Offers medlemmer luft under vingerne, og udover hotelophold i Danmark og norden, blev medlemmerne sendt afsted på cruises, solferier og storbyrejser med fly – til konkurrencedygtige priser. Et inspirationsunivers med personlige rejseguides og artikler, samt et automatiseret email marketing-flow, rykkede Take Offer sig fra rejseformidler til et erfarent rejsebureau med kundens oplevelse for øje.

De to tilbudssites fusionerede i 2017, og her begyndte en rejse mod noget større. Virksomhedernes afdelinger blev lagt sammen, og nye arbejdsgange og strukturer blev bygget på erfaringer fra både Take Offer og Downtown. Visionen var at udnytte de mange synergier, herunder mange års dataindsamling, økonomiske fordele ved sammenlagte afdelinger og systemner, og ikke mindst erfaringsmæssigt.