Historien om Daily Media

Herunder kan du læse en kronologisk fortælling om, hvordan Daily Medias rejse gennem tiden, har skabt det brand vi kender i dag.

2009

Med en brændende kærlighed til storbylivet og drømmen om iværksætteri etablerede fire venner tilbudssitet Downtown.dk i 2009. Det blev startskuddet til en ny bølge af deal-koncepter.

De digitale hylder på downtown.dk blev fyldt med tilbud på oplevelser i landets storbyer – til halv pris. Et koncept, mange hurtigt tilsluttede sig. I takt med den stigende interesse – også fra lokale forretninger, der kunne se formålet med det store kunde-boost, voksede udbuddet af oplevelser og Downtowns medlemstal steg med rekordfart.

Oplevelserne på Downtown blev skabt ud fra konceptet om, at det skal være både nemt og billigt at bruge sin by, og tilbudene blev håndplukket ud fra, hvilke oplevelser medarbejderne selv gik og drømte om. Downtown blev hurtigt en attraktiv forretning med et værdigt formål: at hjælpe lokale forretninger med at nå ud til flere kunder, og at tilbyde danskerne store oplevelser til små priser.

I kølvandet på Downtowns succes blev Take Offer etableret i 2010. Et rejsesite med samme koncept: Rejseoplevelser til halverede priser. Take Offer red med på deal-bølgen og den store interesse fra både rejsende og hoteller, der ville nå ud til en bred målgruppe og undgå tomme senge, eksloperede medlemstallet.

Downtown og Take Offer ramte et hul i markedet, hvor finanskrisens efterslæb betød et ekstra behov for prisvenlige oplevelser, og ikke mindst for gode stunder med de nærmeste. Og med en udelukkende performance-baseret forretningsmodel, der indebar en gratis mediepakke, var samarbejdspartner sikret en fair process uden upfront betaling og tunge marketingudgifter.

Med et solidt fundament, en sund kapital og en betydelig markedsandel trods voksende konkurrence, steg motivationen for at udvide forretningen med flere vertikaler.

2010

I kølvandet på Downtowns succes blev Take Offer etableret i 2010. Et rejsesite med samme koncept: Rejseoplevelser til halverede priser. Take Offer red med på deal-bølgen og den store interesse fra både rejsende og hoteller, der ville nå ud til en bred målgruppe og undgå tomme senge, eksloperede medlemstallet.

Downtown og Take Offer ramte et hul i markedet, hvor finanskrisens efterslæb betød et ekstra behov for prisvenlige oplevelser, og ikke mindst for gode stunder med de nærmeste. Og med en udelukkende performance-baseret forretningsmodel, der indebar en gratis mediepakke, var samarbejdspartner sikret en fair process uden upfront betaling og tunge marketingudgifter.

Med et solidt fundament, en sund kapital og en betydelig markedsandel trods voksende konkurrence, steg motivationen for at udvide forretningen med flere vertikaler.

2013

I 2013 skabte et hold interne udviklere en endnu bedre platform, der både skulle øge kundernes oplevelse og virksomhedernes vækstambitioner. Downtown tilføjede wellness-oplevelser, services og senere,

2015

Downtown tilføjede wellness-oplevelser, services og senere, i 2015, et produktunivers til deres sortiment. Nu var Downtown.dk ikke kun en oplevelses-portal, men et univers af tilbud på alt til danskernes hverdag.
I samme år fik Take Offers medlemmer luft under vingerne, og udover hotelophold i Danmark og norden, blev medlemmerne sendt afsted på cruises, solferier og storbyrejser med fly – til konkurrencedygtige priser. Et inspirationsunivers med personlige rejseguides og artikler, samt et automatiseret email marketing-flow, rykkede Take Offer sig fra rejseformidler til et attraktivt og erfarent rejsebureau med kundens oplevelse for øje.

2017

De to tilbudssites slog endeligt plankerne sammen i 2017, og her begyndte en rejse mod noget større.

2018

I 2018 fik Downtown.dk en lillesøster – det eksklusive madunivers Downtown Plus, og Take Offer producerede unikke oplevelses-pakkerejser med koncerter, rundrejser og mere. Hjemmesiderne fik nyt look og drømmen om en opdateret, fælles platform startede.

2020

I 2020 ramte pandemien, og tusindvis af medlemmer fik aflyst deres oplevelser. Tænketiden blev brugt til at grundlægge Daily Media – det samlede mediehus for Take Offer, Downtown og Plus.

2022

Ovenpå et par år med store restriktioner, blev 2022 året, hvor Daily Media-koncernen igen kan se fremad. Med en næsten færdiggjort fælles platform, lanceringen af et nyt site; Niche, og opkøb af Spis i Byen, er Daily Media nu landets største udbyder af oplevelser.

Vision

Om 2023 vil vi kunne sige, at vi har sendt x tusinde medlemmer afsted på oplevelser i ind- og udland. Vi vil kunne sige, at vi har skabt rejseglæde, minder, at vi har inspireret, udvidet horisonter og ganske enkelt: gjort danskernes hverdag bedre.
Det har vi gjort siden 2009, og det er det, vi altid vil bestræbe os på at gøre.

De digitale hylder på downtown.dk blev fyldt med tilbud på oplevelser i landets storbyer – til halv pris. Et koncept, mange hurtigt tilsluttede sig. I takt med den stigende interesse – også fra lokale forretninger, der kunne se formålet med det store kunde-boost, voksede udbuddet af oplevelser og Downtowns medlemstal steg med rekordfart.

Oplevelserne på Downtown blev skabt ud fra konceptet om, at det skal være både nemt og billigt at bruge sin by, og tilbudene blev håndplukket ud fra, hvilke oplevelser medarbejderne selv gik og drømte om. Downtown blev hurtigt en attraktiv forretning med et værdigt formål: at hjælpe lokale forretninger med at nå ud til flere kunder, og at tilbyde danskerne store oplevelser til små priser.

I kølvandet på Downtowns succes blev Take Offer etableret i 2010. Et rejsesite med samme koncept: Rejseoplevelser til halverede priser. Take Offer red med på deal-bølgen og den store interesse fra både rejsende og hoteller, der ville nå ud til en bred målgruppe og undgå tomme senge, eksloperede medlemstallet.

Downtown og Take Offer ramte et hul i markedet, hvor finanskrisens efterslæb betød et ekstra behov for prisvenlige oplevelser, og ikke mindst for gode stunder med de nærmeste. Og med en udelukkende performance-baseret forretningsmodel, der indebar en gratis mediepakke, var samarbejdspartner sikret en fair process uden upfront betaling og tunge marketingudgifter.

Med et solidt fundament, en sund kapital og en betydelig markedsandel trods voksende konkurrence, steg motivationen for at udvide forretningen med flere vertikaler.

De digitale hylder på downtown.dk blev fyldt med tilbud på oplevelser i landets storbyer – til halv pris. Et koncept, mange hurtigt tilsluttede sig. I takt med den stigende interesse – også fra lokale forretninger, der kunne se formålet med det store kunde-boost, voksede udbuddet af oplevelser og Downtowns medlemstal steg med rekordfart.

Oplevelserne på Downtown blev skabt ud fra konceptet om, at det skal være både nemt og billigt at bruge sin by, og tilbudene blev håndplukket ud fra, hvilke oplevelser medarbejderne selv gik og drømte om. Downtown blev hurtigt en attraktiv forretning med et værdigt formål: at hjælpe lokale forretninger med at nå ud til flere kunder, og at tilbyde danskerne store oplevelser til små priser.

I kølvandet på Downtowns succes blev Take Offer etableret i 2010. Et rejsesite med samme koncept: Rejseoplevelser til halverede priser. Take Offer red med på deal-bølgen og den store interesse fra både rejsende og hoteller, der ville nå ud til en bred målgruppe og undgå tomme senge, eksloperede medlemstallet.

Downtown og Take Offer ramte et hul i markedet, hvor finanskrisens efterslæb betød et ekstra behov for prisvenlige oplevelser, og ikke mindst for gode stunder med de nærmeste. Og med en udelukkende performance-baseret forretningsmodel, der indebar en gratis mediepakke, var samarbejdspartner sikret en fair process uden upfront betaling og tunge marketingudgifter.

Med et solidt fundament, en sund kapital og en betydelig markedsandel trods voksende konkurrence, steg motivationen for at udvide forretningen med flere vertikaler.

De digitale hylder på downtown.dk blev fyldt med tilbud på oplevelser i landets storbyer – til halv pris. Et koncept, mange hurtigt tilsluttede sig. I takt med den stigende interesse – også fra lokale forretninger, der kunne se formålet med det store kunde-boost, voksede udbuddet af oplevelser og Downtowns medlemstal steg med rekordfart.

Oplevelserne på Downtown blev skabt ud fra konceptet om, at det skal være både nemt og billigt at bruge sin by, og tilbudene blev håndplukket ud fra, hvilke oplevelser medarbejderne selv gik og drømte om. Downtown blev hurtigt en attraktiv forretning med et værdigt formål: at hjælpe lokale forretninger med at nå ud til flere kunder, og at tilbyde danskerne store oplevelser til små priser.

I kølvandet på Downtowns succes blev Take Offer etableret i 2010. Et rejsesite med samme koncept: Rejseoplevelser til halverede priser. Take Offer red med på deal-bølgen og den store interesse fra både rejsende og hoteller, der ville nå ud til en bred målgruppe og undgå tomme senge, eksloperede medlemstallet.

Downtown og Take Offer ramte et hul i markedet, hvor finanskrisens efterslæb betød et ekstra behov for prisvenlige oplevelser, og ikke mindst for gode stunder med de nærmeste. Og med en udelukkende performance-baseret forretningsmodel, der indebar en gratis mediepakke, var samarbejdspartner sikret en fair process uden upfront betaling og tunge marketingudgifter.

Med et solidt fundament, en sund kapital og en betydelig markedsandel trods voksende konkurrence, steg motivationen for at udvide forretningen med flere vertikaler.